In

KEHILANGAN :')




Assalamualaikum reader :) 
Tengah buat apa tu ? Mesti lah tidur kan ? Hurm . Even jam kat Malaysia ni dah menginjak ke angka 3.37 a.m, tapi kerdipan mataku masih segar menghayati keindahan alam ini *cewah ayat*. Kalau lah Tuan Froggy know yang mija xtidow lagi, puas la kena membebel. Ok la forget about it. Tiba-tiba ja rasa nak update blog yang serabut ni.

I don't know why, kebelakangan ni, mija asyik teringat dengan orang-orang yang pernah hadir dalam hidup mija, even yang cuma singgah sebentar and terus berlalu dan juga orang yang singgah dan tidak berganjak ke mana-mana dan juga orang yang singgah dan Allah telah mengambil orang tersebut kembali ke pangkuannya.   Mija macam baru tersedar, xsemua orang yang Allah pinjamkan untuk sentiasa di samping kita x akan kekal selamanya, am i right ? 

Mengingatkan tentang tu, buat mija bertambah sedih bila memikirkan one day, seorang demi seorang orang yang mija sayang xselamanya ada untuk mija. Tapi kadang-kadang mija terfikir, kenapa waktu mereka di sekeliling mija, mija xnak hargai ? Xnak mengaku yang mija sayang mereka ? That was a big mistake ! 
Agak-agaknya macam man keadaan mija bila dah hilang semua orang yang mija sayang ? Adakah mija mampu hidup tanpa mereka ? Adakah mija happy hidup dengan life baru ? Adakah mija akan sedih sentiasa mengingatkan mereka? Persoalan tu sentiasa berlegar dalam kepala ni. 

Manusia memang xpernah serik kan ? Bila dia dah hilang seseorang yang berharga dalam life, barulah dia akan tersedar tentang kewujudan seseorang dalam hidup dia. Sebab tu lah, masa yang ada ni kita mesti hargai orang yang sentiasa ada dengan kita. 

Seseorang yang pernah buat mija rasa kehilangan yang teramat ialah arwah abg angkat mija. Mungkin orang akan cakap 'alaa, abg angkat je pun' . Yes memang dia just abg angkat, tapi dia sangat bermakna dalam hidup mija. Kami kenal hampir 4 year sebelum Allah jemput dia ke rahmatullah. Dulu kami suka banding nama kami sebab nak sama, nama abg mija HAMZANI, and me HAMIZAH. Nak sama x ? Why mija ckp dia bermakna dalam life mija ? Sebab melalui dia, mija kenal erti kasih sayang sebagai abg, macam mana abg yang sentiasa lindung adik dia, macam mana abg yang sentiasa ada bila seorang adik perlukan dia, abg yang sanggup susah untuk adik dia, dia xpernah malu nak mengaku mija ni adik dia even depan kawan-kawan dia. , dia juga xmalu mengaku yang dia sayang mija sebagai adik dia. Is it really easy to find that person who always take care about you ? Tak kan ? That why mija sanggup masuk sekolah yang sama dengan dia sebab nak make sure hubungan kami xterputus sebab dia ada jauh dengan mija. Dia buat mija selamat ada dengan dia. Sebab tu mija xkisah ada jauh kat sekolah mana pun, asalkan dia sentiasa ada untuk lindungi mija. :'( hurm, tapi semua tu just tinggal kenangan. Dia meninggal 2 hari sebelum kita sambut hari raya puasa tahun lepas. Mija xsempat nak mintak maaf dekat dia sepanjang perkenalan kami. Cuma dia satu-satunya abg angkat mija yang paling mija ada dan paling rapat dengan mija, yang mija sayang. :'(

Waktu mija satu sekolah dengan dia, xsangka ada sorang abang senior ni yang nak ambik mija jadi adik dia. Mija just anggap abg tu xserius sebab waktu tu, sebab dia cuma tegur mija waktu kami ada pejumpaan Kelab Komputer. Mija ingatkan abg tu just main-main, rupa-rupanya, abg tu serius, and lepas mija pindah balik sini baru abg tu contac mija. Mija just terima and xfikir sangat. Lastly, now baru mija tw yang abg mija tw kata abg senior sorang tu ambik mija sebagai adik dia, seriously mija xtw. Mija macam xpercaya yang abg mija yang 2 orang tu pernah sembang pasal mija. Sembang pasal adik yang masing-masing nak. Kesian kat abg mija yang sorang ni, sebab makan hati bila tw mija ni adk am. That why dia senyap, lepas mija pindah balik Alor Setar, baru dia contac. Even abg am dah pergi buat selama-lamanya, tapi Allah hadiahkan abg ezry kat mija. :') Mija syukur sangat sebab even Allah dah ambil sorang abg yang mija sayang, Dia dah gantikan dengan sorang abang yang sayangkan mija. Apapun, mija sayang sangat 2 2 orang abg mija. Semoga Allah letakkan arwah abang mija di kalangan orang yang beriman. AMIN...

Air mata sentiasa mengalir teringatkan arwah :'). Abg ezry, terima kasih sebab anggap mija macam adik abg. mija xada abg lain selain abg. Semoga hubungan kita tak terputus even jarak yang memisahkan kita :)


#Jason : saya xkuat nak hadapi hidup ni tanpa awak. 






Related Articles

0 comments: